BESTEMMING


Is de transfer inbegrepen bij de reis?
Dit is afhankelijk van welk type reis u heeft geboekt en bij wie welke reisorganisatie wij dit hebben ondergebracht. In de regel is het zo dat de transfer van de luchthaven naar uw accommodatie, aan het begin en aan het einde van uw vakantie, is inbegrepen als u een accommodatie bij ons heeft geboekt. Bij een fly-drive, chartervlucht en bij accommodaties waarbij de autohuur inclusief is, is geen transfer inbegrepen.

Is er reisleiding aanwezig op de bestemming?
Ook dit is afhankelijk van welk type reis u heeft geboekt en bij welke reisorganisatie wij dit hebben ondergebracht. Bij pakketreizen is er in de regel reisleiding aanwezig die de accommodatie bezoekt, waar u met vragen en problemen terecht kunt, autohuur kunt regelen en waar u excursies kunt reserveren.

Hoe kan ik excursies boeken?
In veel gevallen kunt u bij de reisleiding ter plaatse excursies reserveren. Diverse voorbeelden hiervan staan genoemd in de desbetreffende brochures en bestemmingspagina's. Soms is het ook mogelijk om de excursies al vanuit Nederland te boeken. Laat u hier bij boeking al over informeren.

Kan ik ter plaatse een auto huren?
Het is in veel gevallen mogelijk om een auto ter plaatse te huren. Wel adviseert Vakantiestunt u om van dit van te voren in Nederland al te reserveren om zo te profiteren van de scherpe autoverhuurtarieven die wij u kunnen aanbieden. Ter plaatse bent u in veel gevallen namelijk duurder uit. Verder bent u met een auto altijd veel mobieler en kunt u nu echt goed de vakantiebestemming bekijken!

Wat is er aanwezig in de accommodatie?
In de omschrijving van uw accommodatie in de brochure of op Internet kunt u zien wat er allemaal aanwezig is in uw kamer of appartement. Houdt u er rekening mee dat het wel iets summierder kan zijn dan u thuis bent gewend. Voor de zekerheid kunt u dus zaken als een afwasborstel, kaasschaaf, vaatdoek, kurkentrekker, blikopener eventueel zelf mee brengen.

Wat zijn de in- en uitchecktijden van mijn appartement/hotel?
Het is gebruikelijk in de reiswereld dat u uw kamer of appartement op de dag van vertrek tussen 10.00 en 12.00 uur dient te verlaten. De reisleiding kan proberen u zo lang mogelijk de accommodatie te laten behouden. indien u dit wenst. Dit is natuurlijk lang niet altijd mogelijk ook omdat er aankomende gasten zijn die de accommodatie moeten betrekken en de accommodaties tussentijds ook schoongemaakt dienen te worden.

Wat houden de verschillende verzorgingsmogelijkheden in?
Logies: alleen overnachting, er is verder geen verzorging bij inbegrepen. Logies en ontbijt: de overnachting en het ontbijt. Halfpension: de overnachting, het ontbijt en diner. Volpension: dit bestaat uit de overnachting, het ontbijt, lunch en diner. All Inclusive: dit houdt in dat u de overnachting heeft, alle maaltijden, lokale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. Wees ervan bewust dat de All Inclusive formule per accommodatie kan verschillen en leest u daarom ook altijd de exacte informatie bij de accommodatie-beschrijving.

Wat is een kindvriendelijke accommodatie precies?
De kindvriendelijke accommodaties zijn vaak in het bezit van een apart kinderbad en kindvriendelijke faciliteiten zoals een speeltuin of animatie voor de kinderen. Tevens is het zo dat voor kindvriendelijke accommodaties er een voordelige kinderprijs berekend wordt.