BOEKING


Uw boeking

Het is heel belangrijk dat u de gegevens in het boekingsformulier nauwkeurig invult, want deze gegevens worden ook vermeld op uw reisbescheiden. Als u het boekingsformulier geheel heeft doorlopen, wordt het naar ons verstuurd en heeft u officieel een reis geboekt. Nadat wij uw boeking hebben ontvangen, nemen wij altijd contact met u op om de gehele reis nog een keer door te nemen. Vervolgens sturen wij u zo spoedig mogelijk een boekingsbevestiging per e-mail of reguliere post met alle informatie over uw persoonlijke gegevens en de voor u vastgelegde reis.

Hoe kan ik iets in mijn boeking wijzigen?
Wanneer u een wijziging wilt aanbrengen nadat u uw boeking definitief heeft gemaakt, dan wordt daarvoor in de regel €27,- in rekening gebracht vermeerderd met de eventuele door de wijziging ontstane kosten. Indien wij dit kosteloos kunnen doen, zullen wij u ook geen kosten in rekening brengen. U kunt een mail sturen naar uw Vakantiestunt reisbureau of bellen met 020-5733230. Een wijziging in een boeking kan alleen gedaan worden door de hoofdboeker.

Wat houdt "op aanvraag boeken" precies in?
Als een door u gewenste vlucht of accommodatie niet meer beschikbaar is, dan proberen wij deze extra voor u in te kopen. Normaal gesproken ontvangt u met 2 a 3 werkdagen antwoord van ons. Belangrijk punt hierbij is dat u tussentijds niet van de aanvraag af kunt zien en als het is gelukt om extra vluchten en/of accommodatie in te kopen, uw aanvraag dan ook wordt beschouwd als een definitieve boeking. Het doen van een aanvraag is dus bindend en u zit hieraan vast.

Hoe kan ik een optie op een reis nemen?
Voor sommige reizen is het mogelijk om deze in optie te boeken afhankelijk van de hoeveelheid beschikbaarheid. De reis wordt dan geheel vrijblijvend voor u vastgehouden, voor een periode variërend van 1 tot 5 werkdagen. Op deze wijze heeft u de garantie dat de reis niet wordt weg geboekt.

Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Wie een geboekte reis wil annuleren, kan dat alleen doen tijdens de kantooruren. Annuleringen, die na kantoortijd binnenkomen, worden beschouwd te zijn ontvangen op de volgende werkdag. Vakantiestunt kan alleen schriftelijke annuleringen in behandeling nemen. U kunt uw annulering per email, dan wel schriftelijk, naar Vakantiestunt sturen. De annuleringskosten worden berekend conform de ANVR-Reisvoorwaarden. Hoe korter voor vertrek hoe hoger de annuleringskosten. U kunt zich tegen de annuleringskosten verzekeren door middel van een annuleringsverzekering. De annuleringsverzekering gaat alleen over tot vergoeding wanneer u annuleert met een geldige reden volgens de verzekeringsvoorwaarden. Wanneer u de reis heeft geannuleerd krijgt u van ons een annuleringskostenfactuur toegestuurd, alsmede een schadeformulier wanneer u de verzekering bij Vakantiestunt heeft afgesloten.

Is het mogelijk om een speciale wens voor mijn boeking op te geven?
Ja, u kunt altijd een preferentie voor uw boeking doorgeven. Dit kan telefonisch of per email bij uw Vakantiestunt reisbureau. Wij vermelden uw preferentie in de boeking en geven dit door aan de desbetreffende partij. Geeft u de preferentie door nadat u geboekt heeft dan ontvangt u geen nieuwe factuur van ons. Een preferentie is slechts een voorkeur, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Als iets noodzaak (essentie) is en dus zo belangrijk dat het boeken van de reis ervan afhangt, dan moet u de "essentie" schriftelijk aanvragen en laten bevestigen door de reisorganisatie. De reisorganisatie moet dan ook schriftelijk bevestigen dat de essentie wordt geaccepteerd en zal hiervoor ook kosten in rekening brengen.

Als ik via Internet een boeking maak, in hoeverre staat deze boeking dan vast? Na het verzenden van uw boeking heeft u een definitieve boeking bij Vakantiestunt gemaakt. Wanneer u een reis via het Internet boekt geldt anders dan bij het kopen van goederen, géén afkoelingsperiode: geboekt is geboekt!

Op welke manieren kan ik bij Vakantiestunt boeken?
U kunt op 2 manieren boeken bij Vakantiestunt; Via onze website www.vakantiestunt.nl. of telefonisch via 020-5733244.

Wanneer ontvang ik de bevestiging?
Na het verzenden van uw boeking wordt u binnen enkele uren terug gebeld om de boeking met u door te nemen en eventuele verdere vragen te beantwoorden. Indien u de boeking heeft gemaakt in de avond of op zondag dan zal dit pas de volgende dag gebeuren aangezien er op zondag de reserveringsafdeling niet werkt. Hiernaast ontvangt u van ons een uitgebreide bevestiging van uw boeking binnen één of twee werkdagen per post of via email.

Welke gegevens moet ik invullen bij boeking?
Wij hebben voor het maken van een boeking een aantal persoonsgegevens van u nodig. Dit zijn uw naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer(s) en emailadres. Deze persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor zaken met betrekking tot uw boeking. Denk hierbij aan verzekeringen, autohuur, tickets of het bereiken van thuisblijvers in noodgevallen.

Moet ik mijn aangetrouwde- meisjesnaam invullen?
Uw aangetrouwde- en meisjesnaam mogen beide ingevuld worden. Ze hoeven echter niet beiden op het ticket te staan zolang 1 van beide namen op uw ticket ook in het paspoort wordt vermeld.
Vergissingen en fouten in de tekst, prijzen op onze website of vouchers binden ons niet. Indien van een vergissing of fout sprake is, achten wij de gesloten overeenkomst ontbonden.